Monday, 13 August 2012

Terlepas peluang...

terlepas peluang alin nak dapat biasiswa untuk masuk ke sekolah yayasan saad kat Melaka...Ini sume sbb kecuaian alin juga'....sapa suruh buat ala kadar jerk dan sapa suruh alin careless...kalo la......

Ah lantakla!!! sume dah lepas nk buat macam mana....tinggal yg laa buka' buku baru.....bak kata pepatah barang yang lepas jangan dikenang....

ni...alin nak citerni tdi masa kat sekolah alin...Cikgu Matematik alin iaitu Cikgu Razali...Dia bagi kite orang duit raya!!! sebagai tanda kenang -kenanganla katanya...lepas bgi duit raya, sementara nak menunggu bacaan doa sebelum pulang ke rumah ,kite orang pun berkerumun sebab nak ambil Autograph die heeheh...macam artis pula'la...Best...memang best tapi alin rasa Mimi lagi best die dapat RM 15.00 rasa macam x adilkan...Ini tdak adil - idak adil bagiku...hihihi mimi jangan marah,sbenarnya mimi dapat 100 % math so cikgu bgilah RM10.00 yg lagi 5.00 tu sbb bapa' mimi dah meninggal (Al-fatihah)....so die dapatla RM 15.00......

Then,masa kite orang nak ambik autograph.....

   Mimi            : Cikgu,cikgu jgn tulis saja 5A doa' kan la sama....
   Cikgu Razali : Nanti cikgu doakan...untuk orang-orang yang tertentu dapat 5 A
                         Cikgu akan doakan dalam solat hajat untuk adlin dan shamimi..
   Alin              : (diam x tau mana nak tuju sambil menunggu reaksi mimi)
   Mimi            : Alhamdulilah
   Alin              : Alhamdulilah meniru percakapan mimi... ^_^
 
   P/S : x pe cikgu saya akan doakan semoga cikgu panjang umur.......

Tengok duit baru....

 

1 comment:

Aku best.Cepat kata. said...

Haha. Aku x heran sngat brapa nilai tu pon. Sbb nnti raya msti dpat jgak duit baru.. Aku nk signature cikgu razali ja! Hoho.